Panaszfelvétel az Esélyek Házában
2009-02-26 |
2008. január 24-én a szociális és munkaügyi miniszterrel együttműködési megállapodást kötöttünk, amelynek célja, hogy az Országos Esélyegyenlőségi Hálózata útján panaszfelvételi lehetőséget nyújtsunk a segítségünket igénylő vidéki ügyfelek számára is.
Hivatalunk kizárólag Budapesten működtet Panaszirodát, ezért sok ügyfelünk számára akadályokba ütközik a velünk való személyes kapcsolatfelvétel, részben az utazás nehézségei és költségei, részben ismertségünk (hatáskörünk, elérhetőségi adataink) hiánya miatt.
Jogosan vetődött fel tehát az igény, hogy biztosítsuk a kisebbségi származású állampolgároknak azt a lehetőséget, hogy lakóhelyük, munkahelyük közelében is minél többen élhessenek panasztételi jogukkal hivatalunk felé. Olyan ügyfélkörről van szó, akik nem rendelkeznek elektronikus elérhetőséggel, illetve információ hiánya miatt nem megfelelő a jogérvényesítési lehetőségük, ráadásul gyakran szociális helyzetük, egészségi állapotuk miatt gátolva vannak abban, hogy sérelmeiket jogi úton, illetve jogi segítséggel rendezzék.
Ennek érdekében 2008. január 24-én a szociális és munkaügyi miniszterrel együttműködési megállapodást kötöttünk, amelynek célja, hogy az Országos Esélyegyenlőségi Hálózata útján panaszfelvételi lehetőséget nyújtsunk a segítségünket igénylő vidéki ügyfelek számára is.